Psikoloji Öğrencilerimize TÜBİTAK 2209-A Programı Kapsamında Proje Desteği
6 Kasım 2023Psikoloji bölümü 4. sınıf öğrencilerimiz Züleyha Kaya ve Rumeysa Kayam, “Uzamsal Bilginin Öğrenilmesinde Jest Görmenin Rolü” başlıklı projeleri ile TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandılar.
12 ay sürecek bu projenin iki temel amacı bulunuyor: Bu temel amaçlardan ilki, jestlerin uzamsal ve sözel bilgiyi hatırlama üzerindeki rolünü direkt olarak karşılaştırmak ve araştırmak. Bu amaç doğrultusunda jestler yardımıyla öğrenilen bilginin hatırlanmasında bağlam farklılığının etkisi araştırılacak. Projenin bir diğer temel amacı ise ikonik ve ritmik jestler aracılığıyla öğrenilen uzamsal ve sözel bilginin aktarımında jestlerden ne ölçüde yararlanıldığını araştırmak.
Bu amaçlardan yola çıkarak önerilen proje, jest aracılığıyla öğrenme ve öğrenilen bilgiyi jest aracılığıyla aktarma süreçlerinde bağlam farklılığının rolü ile beraber bu bağlamda farklı jest türlerinin de etkisini göstermeyi hedefliyor.
Öğrencilerimiz Züleyha ve Rumeysa ile projenin danışmanı olan Psikoloji bölümü öğretim üyemiz Dr. Demet Özer‘i tebrik ediyor, araştırmalarında başarılar diliyoruz.